lørdag 16. mars 2013

Anne Navestad


Coverbilde, henta fra anmeldelsen i smaalenene.no. Coveret er laga av Trond Rasmussen og Magnus Grønli.

Fotballmangerspillegt Hattrick har gitt meg mange gode venner og det er ikke bare fotball vi diskuterer på forumene. Musikk står også høyt i kurs, og en kamerat der fra Halden tipsa om Anne Navestad, eller bare Anne, en jobbkollega av samboeren hans. Hun er fra Mysen og kom ut med debutalbumet "Expectations" ifjor og jeg likte de smakebitene jeg fikk på epost. Dermed lå albumet i postkassa i går, signert av Anne.

Og la det være sagt med en gang: Jeg digger Anne og hennes musikk! Det er fengende pop med en sveip innom flere andre musikksjangre. Det er mange sanger som det svinger av. Sanger som tittelsporet, "I Was Searching" og "Do Everything To You" er fengende låter med driv. "Be Mine" er en vakker kjærlighetssang, og dette er altså bare halvparten. Resten av sangene er også meget bra.

Anne varierer en del i stil, hun flørter også med jazz, swing og soul, og klarer det meget bra. Stemma hennes er behagelig og høre på. Freddy Holm har bidratt mye på plata. Han er produsent og spiller de fleste instrumentene. Han har gjort en meget god jobb må jeg si.

Anne har skrevet åtte av de ti sangene alene og har samarbeida med andre om de to siste. Det er bare en sang som jeg har funnet på YouTube, nemlig "Let Him Go":


Jeg håper at Anne får et større publikum etterhvert, det fortjener hun!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar