mandag 12. februar 2024

Suicide Bombers - All For The Candy

Jeg omtalte Suicide Bombers 3. album Suicide Idols i 2017, men det forrige albumet Murder Couture to år senere gikk meg hus forbi. Men nå er de endelig her med sin 5. fullengder, og igjen serverer denne Oslo-gjengen rett fram høy oktan melodiøs hardrock. Som i 2017 synes jeg det er litt lite variasjon, med unntak av det over sju minutter lange avslutningssporet Where Times Always Goes, men når det er sagt så er dette her rock'n roll helt etter mitt hjerte.

Take It Off er en av mange låter her som jeg får energi og rockefot av:


Tonight Belongs To Us begynner med et heftig instrumentalparti som bygger opp forventningene til resten av låten, og de forventningene blir i høyeste grad tilfredsstilt:

Til tittelåten All For The Candy har bandet laget en musikkvideo som oppfyller en del rockemyter for å si det sånn.

Som en skjønner så er dette skikkelig retro, litt tilbake til 80-tallet. Men jeg er en enkel fyr sånn sett, jeg liker det når det er så rett fram og fullt av energi som dette. Tidligere i dag var jeg sliten i hodet etter en del skrive- og lesearbeid og jeg fikk tilbake energien med å fylle øreklokkene med dette albumet og bare roe helt ned. 

Jeg nevnte det over sju minutter avslutningssporet. Mye mer nedpå, og kanskje skulle det vært midt i for å unngå den lille følelsen av monotoni som kommer av ni ni høyenergilåter på stripe. Men det fungerer som et sistespor også, da er du som lytter sikra å gå inn for en myk landing.

Jeg vil også legge til at vi får enkelte fete gitarsoloer gjennom denne skiva, og det blir aldri feil i mine ører. Så summa summarum så er dette en såpass bra opplevelse at jeg går opp et hakk i karakter fra 2017-albumet.

Karakter: 5/6.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar