søndag 11. september 2011

Hjerterknekt





Hjerterknekt fra Hadeland er et av mine norske favorittband. Har tre CD-er med de med mye fengende musikk og gode tekster.  Jeg har deres tre seneste album "Tvoli" fra 2001, "I ly av mørket" fra 2006 og "Et langsomt farvel" fra 2010. Dette er fengende musikk med mest preg av folk og country. Skulle gjerne ha opplevd disse gutta live, men de har så vidt jeg vet ikke vært på mine trakter. Ihvertfall ikke den tida jeg har bodd i Førde.

Hjerterknekt er vel mest kjent for "Menn av Hjertet" fra 1995, en skikkelig radiohit som fortsatt spilles en del på radioen. Jeg har valgt "Konge For En Kveld" fra albumet "Tivoli", en drivende god sang med en tekst som mange av oss menn kan kjenne oss igjen i......:-) Frontfigur Henning Klevmark har også ei behagelig stemme som passer til den musikken Hjerterknekt spiller.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar