mandag 5. september 2011

Hilde Heltberg



I går døde en av Norges vakreste stemmer. Hilde Heltberg var ikke den som var oftest i media, men få var mer anerkjent enn henne i artistmiljøet. Jeg har ingen CD med henne, men har nå bestilt den ene de hadde av henne på cdon.com, "Don't Come Closer" fra 2003. Hvis noen kan gi meg tips hvordan jeg kan få tak i hennes andre album vil jeg være dypt takknemlig for det.
Hilde Heltberg hadde en varhet i stemmen som var få forunt, og det ga hennes sanger en ekstra dimensjon. Hun vil bli sårt savnet, ja, hun var en av de aller beste, og den hyllesten hun får i dag er så fortjent, så fortjent.

"Når Vi Deler Alt" som hun gjorde sammen med Jonas Fjeld viser det jeg forbinder med Hilde Heltberg, den vakre varheten i hennes stemme, en varhet som er med og opphøyer denne sangen til en perle i norsk musikkhistorie:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar