onsdag 27. februar 2013

Lars Jones



Bildet er fra filmweb.no, fotograf ukjent.

Lars Jones er fra min hjemby Molde og har ofte blitt kalt for det 5. medlemmet av De Derre. En meget dyktig musiker som spiller på mange strenger og instrumenter, et multitalent. Han opptrer alene, han har turnert sammen med Jo Nesbø og i trespann med Nesbø og Ola Kvernberg, jazzfiolinisten fra Fræna utenfor Molde.

Han ga i 1996 ut soloalbumet "Raindrops to the Desert", flere har det ikke blitt. Synd, fordi han viser her sin musikalitet og en stemme som er behagelig og passer som hånd i hanske til de litt stillferdige, men likevel fengende sangene. Albumet fikk sju uker på VG-lista, med 12. plass som best.

Dessverre er ingen av sangene på YouTube så jeg får ikke presentert fine sanger som tittelsporet, "Everynight", "I'll Be There" og "How Will You Know". Ei heller finner jeg de på Spotify, om det er fordi jeg har gratisversjonen vet jeg ikke da det først er denne måneden jeg har begynt å bruke den tjenesten.

Så for at dere skal få se Lars Jones må jeg poste Moldes cupfinalevideo fra 2009. Sikkert noen som ikke vil helt like det, men det får nå bare bli slik.....Og som dere vil se, er ikke synkroniseringa særlig bra her.....


Jeg har posta Jo Nesbø og Lars Jones' versjon av Jokkes "To Fulle Menn" før , men jeg satser på at dere tåler et gjensyn/gjenhør:)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar