mandag 25. februar 2013

Larkin Poe


Dette bildet er fra Larkin Poes Wikipediaside og er tatt på Eddie's Attic i Decatur, en forstad til Atlanta. En scene for kommende singer/songwriter stjerner. Scena der bl. a. Sugarland og John Mayer hadde sine første liveopptredner og derfor et sted jeg besøkte da jeg var i Atlanta for å se Sugarland i november-06.Mens jeg nøt en bedre burger så jeg rett på Sugarlands første gullplate, som hang på veggen der.

Larkin Poe er et folkrock band fra Georgia, USA fronta av søstrene Rebecca og Megan Lovell, danna i 2010 etter at trioen Lovell Sisters ble oppløst i desember 2009 da storesøster Jessica forlova seg og planla collegestudier.

Jeg hadde nok ikke fått med meg noe av dette bandet hadde det ikke vært for deres forhold til Stongfjorden i Askvoll kommune, nabokommune til Førde hvor jeg bor. Lokalavisa Firda skrev om de og musikkvideoen de laga i Askvoll samt livealbumet de tok opp der.

Bandnavnet er navnet til Lovellsøstrenes tipptipp-oldefar, en fetter av dikteren Edgar Allan Poe. Utenom søstrene Lovell består Larkin Poe av Rick Lollar (elgitar), Robby Handlet (bass) og Chad Melton (trommer).

Det kan nevnes at Larkin Poe på slutten av 2011 var oppvarmingsband på en Elvis Costelloturné.

I 2010 ga Larkin Poe ut 4 EP-er, en for hver årstid. Dette førte til at hektisk turnevirksomhet over hele USA samt Europa og altså Stongfjorden! Jeg har en av disse EP-ene, "Winter" og dette er melodiøs musikk med gode harmonier, absolutt hørbart!

Her er "Word From The Wise":


"Trance":


"Long Hard Fall" er ikke på denne EP-en, men denne videoen, innspilt på veiene i Askvoll kommune bare må med:


Så viser det seg at Larkin Poe har spilt inn et album sammen med Thom Hell, utgitt nå i januar, "Sound Of The Ocean Sound"! Dette er et album, jeg bare MÅ få tak i! Her er "I Belong To Love":


Disse søstrene kommer vi helt sikkert til å høre mer av framover!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar