mandag 10. desember 2018

Jordan Mogey - Love Loving You


Jeg er glad for at jeg da jeg skrev om Cody Jinks her om dagen skrev at han hadde levert årets til nå beste countryalbum. For 2018 lever fortsatt i beste velgående, og jeg sjekker fortsatt ut ny musikk. Det gjorde at jeg kom over nord-iren Jordan Mogey og hans "Love Loving You" og jeg ble helt frelst for å si det litt pompøst. Dette er Mogeys andre fullengder, og en oppfølger til "Cowboys, Drifters And Angels" som kom ifjor, 2017.

Hva er det så med denne Jordan Mogey som har gjort at jeg har falt pladask? Først og fremst musikken. Det er fengende, ekte country og balladene er også vakre. Eneste jeg egentlig har å utsette er at Mogey er litt endimensjonal i stemma, han varierer ikke mye der. Men bortsett fra det så er dette prima saker og ei plate som jeg kommer til å vende tilbake til mange ganger. Jeg liker rett og slett absolutt alle de 12 sangene, og det er sannelig ikke verst!

Jeg begynner med åpningssporet Who Needs You Anyway:


Tittelsporet er en av albumets nydelige ballader:


Som nevnt synes jeg det eneste som trekker litt ned er Mogeys litt endimensjonale stemme, jeg føler det er litt lite følelse i framføringa av og til. Men etterhvert som jeg har hørt flere ganger på skiva så har jeg blitt mer vant til den og ser nå at den har sin sjarm. På Hankaholic skjønner vi hvor Mogey bl. a. henter inspirasjonen sin fra:


Herligste låten på denne skiva er Rockin' At The Nursing Home. Slik vil jeg ha det hvis jeg må leve min siste tid på jorda på et sjukehjem! Denne rocka låten her er bare helt rå og er en god kandidat til min Ti på toppliste over Årets låter:

                                    

The Worst Hour Of My Life, er om utfordringene ved det å slutte å drikke, det varte bare en time....:


Til slutt velger jeg Hold On To That Thought, men egentlig kunne jeg valgt hvilken som helst annen låt også, nettopp fordi dette er så gjennomført bra:


Jordan Mogey er ung, og det er godt å høre unge artister som lar seg inspirere av de gamle countrylegendene og leverer countrymusikk som vi som lyttere kan kjenne oss igjen i. Learning to Live er ei vakker og melodiøs ballade om tapt kjærlighet, Better Things To Drink About er en herlig låt om å legge et forhold bak seg og ikkek tenke mer på det. I She's All Over Me er vi i balladeland igjen og det er igjen vakker og melodiøs musikk som omkranser Mogeys stemme.

Mogey har en egenart som gjør at han stikker seg ut. Og jeg mener at det hos meg skal godt gjøres å finne et mer gjennomført godt countryalbum i 2018. Men, det er noen dager igjen, så vi får se hva jeg finner i min jakt på ny, god musikk som berører meg.

Karakter: 6.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar