tirsdag 24. januar 2012

First Aid Kit



Leste en lovende anmeldelse i VG for ei uke siden av den svenske duoen First Aid Kits andre CD: "The Lions Roar". First Aid Kit er søstrene Johanna og Klara Söderberg, født i 1990 og 1993, fra Enskede, en fortid til Stockholm. De debuterte i 2010 med albumet "The Big Black & The Blue" etter å ha blitt kjent på YouTube med en cover av "Tiger Mountain Peasant Song" av Fleet Foxes.

Anmelderen i VG beskrev musikken som americana og nevnte spesielt sangen "Emmylou" og jeg fant den på YouTube, en hyllest til Emmylou Harris/Gram Parsons og June Carter Cash/Johnny Cash. Jeg falt pladask, og det er jo spesielt at videoen er spilt inn i Gram Parsons minnelund i Joshua Tree, California, der countryrocklegenden Gram Parsons døde i 1973.



Jeg fant også tittelsporet, "The Lions Roar", nydelig den også. CD-en er ikke kommet i salg i Førde ennå så jeg har bestilt den på Amazon. Gleder meg skikkelig til å få den, og det skal bli spennende å følge disse to søstrenes musikalske vei videre!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar