mandag 9. januar 2012

Manic Street Preachers



Siste helga før jul var en av mine døtre i London på konsert på O2 med Manic Street Preachers, hennes store idoler. Jeg kjente de bare gjennom monsterhiten "If You Tolerate This Your Children Will Be Next" fra slutten av 90-tallet og bestemte meg for å sjekke de ut nærmere. Etter et par gode opplevelser på YouTube bestemte jeg meg for å få tak i noen CD-er.

Det ble "Send Away The Tigers" fra 2007 og "National Treasures" fra ifjor, et dobbeltalbum med alle deres 38 singler, som også var konseptet for konserten dattera mi var på. Det var veldig mange kanongode sanger, rock slik jeg vil ha det, skikkelig rytme, gode gitarriff og fengende låter. Og det er jo artig at jeg har ei datter som også er en rocker:)

Sangen jeg virkelig fikk godfølelsen av var "Motorcycle Emptiness". Fra debutalbumet for 20 år siden, rett og slett en kanonlåt:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar