mandag 28. november 2011

Blondie - "Eat To The Beat"



Dette er også et av de for meg store albumene fra mine tenår. Blondie har gitt ut mange solide album med flere knallbra hits som "Heart of Glass", "Sunday Girl", "The Tide Is High" og "Denis". Men for meg er "Eat To The Beat" høydepunktet, med fengende låter som "Dreaming", "Union City Blue", "Shayla" og "Atomic". Dette var også ei plate jeg satte på full guffe når jeg hadde huset for meg sjøl og trengte å koble av/avreagere.

"Dreaming" er sjølve karaktersangen på dette albumet, et driv og en fart som er rent uimotsåelig.



Og så Debbie Harry da, et ikon, intet mindre. Ser nærmest ut som en Marilyn Monroebabe, men er virkelig en artist med store musikalske kvaliteter. Blondie består av dyktige musikere, men Blondie bærer de med sin stemme og sin blotte tilstedeværelse. Debbie Harry var rett og slett en av mine tenåringsidoler.

Og de senere årene har Blondie og Debbie Harry vist at de holder seg godt, bl. a. med hiten "Maria".

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar