lørdag 14. januar 2017

The McClymonts - "Endless"

 
Mine australske countryyndlinger The McClymonts er ute med sitt 5. album og etter at de på "Here's To You & I" i -14 var tilbake til røttene fra debutalbumet og leverte fengende og livsglad country var jeg spent på denne utgivelsen. Og dessverre må jeg si at jeg er skuffet.

For det første er musikken mer popete igjen, og da klarer jeg ikke helt å se den klare linja i deres musikalske utvikling når de vingler såpass stilmessig. Det begynner forsåvidt bra med "Like We Used Too" og "House" som er to fengende og fine låter. Ikke country, men de fungerer.


Men når vi så kommer over til "Nothing Good Comes Easy" blir jeg bekymra, for det er en helt vanlig Nashville countrypopballade som hvilken som helst mainstreamcountryartist kunne ha framført. Det fortsetter litt mer country med bl. a. tittellåta "Endless", men det er ikke låter som treffer meg slik de fleste på "Here's To You & I" gjorde.

På resten av skiva med tilsammen  11 låter er det to til som jeg kan si jeg liker, "Let You Down" og "Judge You", men heller ikke de er særlig country. "Don't Wish You Away" er også ei helt grei popballade, men det er ikke slik jeg liker og det er ikke slik jeg vil ha The McClymonts.

Jeg må derfor dessverre si at mine yndlinger fra Down Under har kommet med sitt svakeste album til nå, og jeg kan ikke anna enn å håpe at dette er det ene feilskjæret de fleste artister tross alt har i løpet av karrieren.

Karakter: 3.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar