fredag 28. februar 2020

The Secret Sisters - Saturn Return

Jeg omtalte det forrige albumet til søstrene Laura og Lydia Rogers sommeren- 17 og nå har jeg venta noen måneder på det annonserte slippet av deres 4. album, som nå er dagferskt.

Siden sist er begge blitt mødre og det skinner spesielt igjennom på åpningssporet Silver som er en hyllest både til deres egen mor og til alle mødre.


Igjen er dette blitt ei plate som sterkt preges av Rogerssøstrenes musikalitet og klare og sterke stemmer. Dette er rett og slett musikk som er behagelig å høre på og jeg hører også at de og deres musikere har mange forskjellige musikalske strenger å spille på. Historiene de forteller i sangene er også fine å høre på. Spesielt er jeg blitt glad i Late Bloomer, der budskapet er at det viktigste er ikke når du blomstrer i livet ditt, men at du gjør det, at du har et punkt eller en periode i livet der du virkelig blomstrer. Om det er seint i livet spiller ingen rolle er budskapet, et budskap jeg virkelig tar til meg:


En sang jeg også er blitt glad i er Nowhere, Baby. Jeg vet ennå ikke hvordan jeg skal tolke teksten, men det er uansett en betagende sang der jeg bare kan la ørene mine ta bolig i disse vakre stemmene og ditto musikken:


Til slutt en av singlene fra skiva, Hand Over My Heart som det også er laga en fin video til:


Her er det så vakre harmonier at jeg gir meg ende over, og det er så mye sjel og også glede i musikk og formidling. Er det noe jeg faller for i musikk så er det det, samt at dette også er så genuint. Det merkes også i låter som Tin Can Angel og Water Witch. Det er noe med stemninga i musikken som betar meg, Water Witch har dessuten et drømmende drag over seg som er aldeles nydelig.

På forrige album hadde Rogerssøstrene med en sang med religiøst tilsnitt som ble for platt for meg. De har også på denne skiva med en låt der deres kristne tro trer fram, men den virker mye mer helstøpt både musikalsk og tekstmessig. Det er dessuten ikke en forkynnende tekst og da tenker jeg at det må være helt greit for artister å formidle hva deres religiøse tro betyr for de. Derfor blir avslutningssporet Healer in the Sky en låt som passer inn i den totalpakka dette albumet er.

Brandi Carlile har igjen en finger med i spillet i produksjonen av denne plata, og der spilt inn i hennes hjemmestudio i staten Washington. Carliles bandmedlemmer Phil og Tim Hanseroth er også med på laget, og da er det ikke noen overraskelse at produktet er blitt så gjennomført bra som det er blitt.

Så har du ikke oppdaga The Secret Sisters ennå så gjør det nå. Du vil ikke bli skuffa, for dette er vakkert, og det er kvalitet fra A til Å.

Karakter: 6.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar