fredag 11. januar 2013

Hoel & Albrigtsen


Parhestene Jørn Hoel og Steinar Albrigtsen kom i 2009 med albumet "Two Rivers One Road". Albrigtsen har jeg album med, både med Tom Pacheco og solo. Hoel har jeg ingen album av på CD, men sjølsagt hadde jeg på kassett det smått legendariske albumet "Varme ut av is" (1987) med megahitene "Har En Drøm" og "Ei Hand Å Holde I", som gjorde Hoel til Norges mest populære mannlige artist på den tida.

o"Two Rivers One Road" er det andre albumet Hoel & Albrigtsen har gitt ut sammen. Det første, "Get Together", kom i 1997. Disse to tromsøværingene har samarbeida mye opp gjennom årene og albumet fra 2009 er et hyggelig møte med disse to.

Dessverre er ingen av sangene fra albumet å finne på YouTube, så jeg får ikke presentert mine favoritter, som er "Seeds", "Buy Me", "The Boys We Used To Be" og "You Could Really Hurt Me".

Så jeg må "nøye meg" med å presentere de to sammen med en annen sang, "I Don't Have Faith In Faith" fra P1-Scenen i 2009:


Til dere som ikke har lånt øret til "Two Rivers One Road" så har dere min anbefaling om nettopp å gjøre det:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar