fredag 24. februar 2012

Amanda Somerville - Trillium



For ei stund siden ble jeg stående å bla i et norsk rockemagasin på Narvesen mens jeg venta på ringbussen. Leste der et intervju med ei rockedame jeg ikke hadde hørt om, Amanda Somerville, som fortalte om sitt første heavy metalprosjekt, Trilium. Jeg hørte noen smakebiter på YouTube og likte det jeg hørte. Bestilte derfor CD-en "Alloy" med hennes band Trillium.

Amanda Somerville er amerikaner, men har etablert seg på det europeiske markedet, spesielt Tyskland og Nederland. Hun har tidligere bevegd seg mer i popsjangeren, men har også tidligere vært innom heavysjangeren som stand-in vokalist for det nederlandske symfometalbandet Epica, da deres kvinnelige vokalist ble syk rett før en turné. Somerville har en særpreget stemme som passer godt for heavy metal, og da spesielt ballader. I Trillium samarbeider hun med Sascha Paeth, Michael Rodenberg og Sander Gommans.

1. single fra "Alloy"-albumet er "Coward"



En sang jeg liker spesielt godt på "Alloy" er "Mistaken".



Til slutt "Scream It" der norske Jørn Lande er med som duettpartner.



"Alloy" med Amanda Somerville og Trillium er med andre ord et heavyalbum som jeg trygt kan anbefale!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar