tirsdag 22. oktober 2019

Molly Alphabet - Broken Record


Molly Alphabet, eller Molly Vincent, som er hennes virkelige navn er en albumdebuterende countryartist fra Pittsburgh, Pennsylvania. Ga ut en EP, "Traces" for to år siden, men altså ute med en fullengder nå.

Når jeg hører på disse ti låtene så hører jeg en artist som bringer mye humør inn i musikken og tekstene sine. Hun er inspirert av 60-tallspop, men lar ikke det dominere. Jeg synes det er de fem første låtene som er best, her er det mange perler å velge blant.

Det hele åpner med Naked in the Eyes of the Lord, som rett og slett er en deilig humørpille!


Her en liveversjon av Mother's Temperament:


Det er noe befriende over det humøret som Molly Alphabet fyller musikken sin med. På Marriage of Convenience tar hun opp likestilling i hjemmet på en humørfylt måte, og konkluderer med at det fra nå av er hun den som skal stå for 80% av sitting og drikking!


Molly har med ektemannen Chet Vincent i bandet sitt. Egentlig en rocker, men Mollys karriere starta da han for noen år siden skrev noen countrysanger og så har det balla på seg. Nå er det Molly sjøl som skriver låtene. Tittelsporet må også med:


Må også ta med For The Birds, som musikalsk sett er en litt annerledes låt på denne skiva:


Avslutningssporet Salted People er også en herlig laidback sak. De fire andre låtene er også bra, men litt mer nedpå enn de jeg har nevnt her. Men uansett er Molly Alphabet et behagelig bekjentskap, og jeg liker artister som bringer bøtter med humør inn i musikken sin. Så dette har blitt en meget trivelig opplevelse for meg.

Karakter: 4,5.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar