tirsdag 25. desember 2012

Garth Brooks


Bildet tok jeg fra bloggen countrycalifornia.com

Garth Brooks er uten tvil countryens mest suksessfylte artist. Med en stil som bl. a. innbefattet elementer av rock fikk han en enorm cross-over appell. Han er den artisten som på verdensbasis har solgt 3. mest album, etter Beatles og Elvis. I USA er det bare Elvis som har solgt flere album enn Brooks.

Han tok en pause fra 2001 til 2009, men er nå tilbake med en 5-årskontrakt med Caesars Palace i Las Vegas. Det skal bli spennende å se om Brooks kommer med nytt materiale etterhvert. Spørsmålet er vel om han klarer å komme tilbake til den ubestridte toppen han hadde gjennom 90-tallet.

Jeg har hans "Ultimate Hits"-dobbeltalbum fra 2007 og jeg har valgt ut noen av sangene jeg liker best av Garth Brooks.

Først ut: "Friends In Low Places":


Kjempehiten "If Tomorrow Never Comes"

"The Fever":

 

Nydelige "Two Piña Coladas":

 

 "The Thunder Rolls":




 "Workin' For A Livin'" med Huey Lewis:

  

 "Beaches of Cheyenne":


 

  Til dere som savner en av Garth Brooks største hits, "Shameless" så er det bare å si at det var umulig å finne en video med Garth sjøl som synger den. YouTube flommer over av wannabees som covrer Brooks og egentlig har det vært rimelig frustererende å få til dette innlegget nettopp pga. det....... Men er det noen som finner "Shameless" på YouTube med Brooks sjøl så gi meg linken i kommentarfeltet under er dere snille:)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar