onsdag 12. desember 2012

Eurythmics


Bildet er henta fra rocksbackpages.com

Som den årvåkne leser har fått med seg har jeg en del samlealbum med gamle helter, gjerne slike jeg hadde kassetter med på 80-tallet.

En av de var Eurythmics, den britiske duoen bestående av Annie Lennox og David Stewart. Danna i 1980, oppløst i 1990, men har kommet sammen igjen med ujevne mellomrom etter det og ga bl. a. ut et album i 1999. De hadde kjempesuksess på 80-tallet og var av de store popikonene det tiåret.

"Ultimate Collection" kom i 2005 og jeg har valgt ut mine personlige Eurythmicsfavoritter fra en duo som utmerka seg med mye god musikk. Kombinasjonen av Annie Lennox' sterke stemme og David Stewarts musikalske multitalent var nødt til å gi suksess.

Først ute hos meg er fengende "When Tomorrow Comes":


Like fengende "Thorn In My Side":


Vakre "I Saved The World Today":


Og til slutt gjennombruddshiten "Sweet Dreams (Are Made Of This)":






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar