søndag 9. desember 2012

Eriksen

Bildet er fra frikk.no:
 
Rita Eriksen er min favoritt blant kvinnelige norske sangere med sin klokkeklare, men også til tider råe røst. Hun har et stort register og jeg jubla høyt da hun vant "Stjernekamp" for en måned siden. På 90-tallet ga hun ut flere kritikerroste og godt selgende album sammen med sin bror Frank under artistnavnet Eriksen. En Spellemann ble det også på en duo som serverte country, roots og blues av ypperste klasse.

Foruten samlealbumet "De Aller Beste" har jeg "Two Blue" fra 1992 og "Blåmandag" fra 1998. Jeg har også hatt 1995-albumet "Alt Vende Tebage", men det har dessverre forsvunnet under flytting.

Fra "Two Blue" velger jeg først utrolig vakre "Coming Down In the Rain":


"Time And Time Again": Og jeg vil takke Ronja GM som har mekka to strålende videoer til å følge disse to sangene


Jeg skulle mer enn gjerne hatt med duetten "Movin' Time" med Delbert McClinton, men den er dessverre ikke på YouTube.

Fra "Blåmandag", "Fine Veret og Flade Veien":


Det var dessverre den eneste fra det albumet jeg fant på TouTube.

Fra "De Aller Beste", "Kanarifoggelens Sang":



Vakre "The Water Is Wide":


 "Poncho's Lament":



"Who's Fooling Who":


Og til slutt "Sønnavindsvalsen":


Rett ut vakkert, nøff said!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar