torsdag 31. januar 2013

John Fogerty



Bildet er fra john-fogerty.com


John Fogerty, legendarisk sanger og gitarist i like legendariske Creedence Clearwater Revival (CCR). Han er nr. 40 på Rolling Stones liste over 100 Greatest Guitarists og nr. 72 på den tilsvarende lista for "Solo Recording Artists". Gjorde et fantastisk comeback med albumet "Centerfield" i 1985, et album som toppet listene i USA og Norge. Jeg hadde den på kassett og det var et album jeg likte meget godt.

"Eye of the Zombie" kom i 1986, så ble det stille til 1997 og "Blue Moon Swamp". Ikke noe studioalbum igjen før "Revival" i 2007 som jeg kjøpte. Et bra album, bevares, men jeg synes "The Blue Ridge Rangers Rides Again" fra 2009 er bedre. Jeg har den på iPoden, men siden den er innkjøpt av fruen er den ikke min hylle og ikke noe fra den her av den grunn. Forresten et album som gikk tilk topps på VG-lista.

Presenterer de tre sangene jeg liker best fra "Revival", og først er "Don't You Wish It Was True":


"Gunslinger":


"Longshot":

Og her må jeg linke til videoen da jeg ikke får opp de to videoene som finnes på YouTube med den:

http://www.youtube.com/watch?v=JnElHTtHels

Fogerty nærmer seg 68 år, men vi får håpe han har enda mer musikk på lager!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar