mandag 28. januar 2013

Jennifer Brown


Bildet er henta fra obackajazzoblues.se

Da sønnen min og søstera mi var innom en bruktbutikk i Fredrikstad sist sommer kom min sønn ut med CD-en "Vera" med Jennifer Brown som han overrakte til meg. Det var en artist jeg ikke hadde noe forhold til, men jeg kjente igjen hiten "Tuesday Afternoon". Trodde hun var amerikansk, men jammen er hun svensk!

Leser på Wikipedia at hun ga ut fire album fra 1994 til 2003 og at "Vera" var det tredje. Debuten "Giving you the best" gjorde det best og nådde 1. plass på albumlistene i Sverige. Nr. 2 "In my garden" nådde 9. plass og "Vera" nådde 8. plass. Bortsett fra EP-en "Bloom in November" i 2009 har det vært stillstand siden "Home" kom i 2003.

"Vera" ble utgitt i 1999, og nå når jeg hører litt nøye på albumet blir jeg positivt overraska. Det er mange gode melodier her, og jeg kommer definitivt til å spille den mer i framtida.

Den første jeg har valgt ut er sjølsagt "Tuesday Afternoon":


"Two In The Morning":


Til slutt "Alive" som tranceartisten Paul van Dyk gjorde til en Topp 20-hit i mange europeiske land i 2000 med tittelen "We Are Alive":


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar