onsdag 2. januar 2013

Heidi Hauge


Bilde fra nkbooking.dk

Jada, jeg må bare krype til korset, jeg har 3 CD-er med Heidi Hauge i hylla. Det er definitivt ikke noe jeg er stolt over, og det er mange herrens år siden jeg hørte på de. De kom ut i 2000 og 2002. Javel, Heidi Hauge var stor hva salgstall angår og jeg ble kanskje blenda av det.

Men lets's face it. Dama har ei platt sangstemme uten liv, hun har null karisma og hun synger bare coverversjoner. Hun har oversatt enkelte til norsk tekst, det er alt. Ingen originialitet altså. Vi har fullt av meget gode kvinnelige norske countryartister, som Ida Jenshus, Becca, Benedicte Brænden, Rita Eriksen og Claudia Scott, bare for å nevne noen. De leverer country av høy kvalitet. Det Heidi Hauge serverer er køntri.

Men jeg får nå gi en sang fra hver av albumene:

Fra "Country Girl", "Blue Rose Is":


Fra "Country Blue": "Turn It On, Turn It Up, Turn Me Loose": (Håper ikke Dwight Yoakam hører denne......)


Fra "Country Dance", "Skaidi (der elvene møtes)":




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar