fredag 18. januar 2013

Indica


Bildet er fra last.fm

For et par år siden så jeg spennende cover på platesjappa Ti-Ti her i Førde. Bandet het Indica og bestod av fem jenter. Jeg sjekka de opp på YouTube, likte det jeg så og hørte og gikk tilbake til Ti-Ti og kjøpte albumet. Det kom ut i 2010, heter " A Way Away" og er finske Indicas første album på engelsk etter fire utgivelser på morsmålet med en 3. plass på de finske albumlistene som beste listeplassering.

Bandet ble danna i 2001 og frontfigur og vokalist med en særegen stemme er Leena Johanna "Jonsu" Salomaa. De andre bandmedlemmene er Heini Annina Säisä, Sirkku Maria Karvonen, Jenny Julia Mandelin og Laura Johanna Häkkänen.

Musikken er rock med et til tider sterkt symfonisk preg. Stort sett funker dette meget bra for meg og som sagt så har vokalist Leena Salomaa ei særegen stemme som jeg synes passer godt til denne musikken.

Første smakebit fra "A Way Away" er "Precious Dark":


"Scissor, Paper, Rock":


"Straight And Arrow":


Til slutt: "Children of Frost":


For meg er Indica et hyggelig bekjentskap. Har ikke sett at de har kommet med nytt materiale etter dette albumet, men om de gjør det vil det absolutt være av interesse.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar