tirsdag 22. januar 2013

Jack White


Bildet er fra starpulse.com

Jack White, kjent fra The White Stripes stifta jeg faktisk først bekjentskap med på Country JUekboks på NRK1 der hans "Portland, Oregeon" sammen med countrylegenden Loretta Lynn var et populært valg blant seerne. For moro skyld gjengir jeg den:


Her hører vi at Jack White er en ypperlig gitarist, og det gjorde at jeg kjøpte hans debutalbum som soloartist da det kom i fjor, "Blunderbuss". Men dessverre er ikke dette helt min gate, det blirjevnt over for Stillestående. Likevel, det er et par gode unntak, først: Trash Tongue Talker", som det er skikkelig driv over:


Den andre er "Hip (Eponymous) Poor Boy":


Men sjøl om det meste av musikken på skiva ikke går helt hjem hos meg så hører jeg godt at Jack White er en glimrende musiker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar