lørdag 19. desember 2020

Årets sanger 2020: 80 - 71

 80. Lauren Mascitti - All the Words He Never Said


ei fin countryplate fra Lauren Mascitti var dette en sang som stod ut. Fengende, og med et tankevekkende tema som nok mange kan kjenne seg igjen i.

79. Tami Neilson - 16 Miles of Chain

Canadiske Tami Neilson fant lykken med en politimann fra New Zealand og har slått seg ned der og fått et godt ry som artist med sin sterke stemme og særegne, litt nostalgiske musikkstil. Dette er kremlåten på et veldig bra album og viser hvilken kraft det er i stemma til Tami Neilson.

78. Gabe Lee - Babylon


Gabe Lee har i år fått mye velfortjent ros for sitt album "Honky Tonk Hell". Og dette er en herlig sang med vakker musikk og en sanger med mye følelse i stemmen. Jeg digger alt ved denne sangen her.

77. Kelley Swindall - You Can Call Me Darlin' If You Want To  

Kelley Swindall leverte et sterkt debutalbum i år og denne sangen her synes jeg bare er skikkelig kul. En sang som viser at vi har med en artist å gjøre som vet hva hun vil og som ikke lar seg pille på nesa.

76. The Dogs - Make It Hurt Until We Forget

Like sikkert som at vi skifter år så kommer det ei ny plate fra Kristoffer Schau og The Dogs på det nye årets første utgivelsesdag. Årets nyttårsgave var et aldeles prima rockealbum, og dette her er en mektig og rå sang som får fram det beste i både vokalist og band.

75. John Anderson feat. Blake Shelton - Tuesday I'll Be Gone 


Veteranen John Anderson kom med et helstøpt album tidlig på året og denne duetten med Blake Shelton er slentrende deilig country. En sang jeg får en skikkelig godfølelse av.

74. The McClymonts - Lighthouse Home

Etter at mine australske yndlinger, Brooke, Samantha & Molly McClymont for første gang skuffa meg med deres forrige album var jeg spent på årets utgivelse. Heldigvis så var de tilbake der jeg liker de med flere fengende gode sanger, og denne sangen her er kremlåten på skiva. Også dette en sang som gjør meg glad og gir meg en god følelse innvendig.

73. Taylor Swift - this is me trying


Taylor Swift overraska i år verden med to nedpå folkinspirerte album. Av mange deilige sanger må jeg si dette fra "folklore" tar kaka. En drømmende Swift som lar sin stemme sveve over ultravakker musikk. At hun er en av vår tids aller beste låtskrivere bør det ikke være noen som helst tvil om.

72. Darling West - True Friends

Ekteparet Kreken i Darling West ga oss et nydelig album i år, og de er også en del av bølge av unge norske artister som markerer seg såpass innen country og amerikana at det også er blitt lagt merke til over dammen. Darling West har i høyeste grad bidratt til dette gjennom mye turnering i USA før pandemien slo inn. Dette her er også en type sang som setter meg i godt humør.

71. Zephaniah OHora - All American Singer 

Dette er skikkelig godcountry slik jeg husker det fra jeg var guttungen, men likefullt musikk som treffer også i 2020. Jeg ble fan av OHora etter hans debutalbum i 2018, og en kanonkonsert på Moskus i Trondheim i august samme år bare befesta det. Og som OHora påpeker i denne sangen så kan musikk forene mennesker som ellers er uenige om mye og mangt. Derfor vil han være en artist tor alle, og den innstillinga liker jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar