onsdag 31. oktober 2012

deLillos



Sjølsagt har jeg album med alle de som er titulert som de "4 store" i norsk rock. Første ute er deLillos, og jeg hadde en gang i tiden "Neste Sommer" fra 1993, men den forsvant. Så det jeg har av en av er dobbelalbumet "Festen er ikke over...... det er kake igjen" fra 2005 som er et samlealbum ispedd seks nye sanger samt at jeg i dag faktisk gikk til innkjøp av den nyeste utgivelsen: "Vi er på vei, vi kanke snu".

Og joda, jeg liker de Lillos. Per Lillo Stenbergs karakteristiske stemme og de naivistiske og småmorsomme tekstene til til tider fengende musikk slår an hos meg. Min største favoritt er faktisk "Si'l Vous Plait". En veldig morsom sang synes nå jeg. Her med Lars-Lillo Stenberg alene:


Klassikeren "Neste Sommer" må sjølsagt med:


"Min Beibi Dro Avsted":


Og fra det nye albumet, "Nationaltheatret":


En annen sang jeg liker godt fra dette albumet er "Disse Dagene":



Godt at deLillos fortsatt holder det gående, forhåpentligvis vil det bli ennå mer god musikk derfra i årene som kommer!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar