torsdag 4. oktober 2012

Briskeby


Bilde fra mortenlaursen.com

Egentlig burde jeg skjemmes over at jeg bare har ett Briskebyalbum, debuten "Jeans For Onassis" fra 2000 som ble en megasuksess med et salg på 130000. For Briskeby var et spennende band som spilte fengende musikk i grenselandet mellom pop og rock. Lise Karlsnes' stemme er bare nydelig og jeg var også så heldig og oppleve de på konsert i Førdehuset for en del år siden.


Oppfølgerne "Tonight Captain?" fra 2003 og "Jumping On Cars" fra 2005 solgte på langt nær så godt som debuten. Likevel, Briskeby prega norsk pop i begynnelsen av det forrige tiåret og jeg er glad for at jeg ihvertfall har "Jeans For Onassis".

"Propaganda" var jo den største hiten fra det albumet, men ikke den sangen jeg liker best. Jeg er spesielt glad i åpningssporet "The Asphalt Beach", men den finner jeg dessverre ikke på YouTube. Så da blir det istedet "Wide Awake":


 "Cellophane Eyes" må også med:





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar