onsdag 3. oktober 2012

Brad Paisley

 Bilde fra: country4you.com

Jeg må bare beklage at det har vært stillstand i bloggen et par uker. Det var ikke planlagt, men det ble nå sånn. Okke som, her er jeg igjen og nestemann på lista er en jeg gleder meg til å høre i Spektrum om en drøy måned, nemlig Brad Paisley.

Siden debuten med "Who Needs Pictures" i 1999 har Brad Paisley utvikla seg til en superstjerne innen amerikansk mainstream country. Det som gjør at jeg liker han godt er hans eminente gitarspill. Han og Keith Urban er der oppe som enere av countryens gitarister, uten tvil. Paisley er en virtuos, og han viser i sine melodier en variasjon i sitt gitarspill som jeg liker veldig godt.

Jeg har to album med Brad Paisley, "Time Well Wasted" fra 2005 og "This Is Country Music" fra 2011 der han har med mange kjente artister til duetter, bl. a. Clint Eastwood som plystrer på låta som betegnende nok heter "Eastwood". På slutten hører Clintern si "Now I've Done This Too!" På "Love Her like She's Leavin" er Don Henley fra Eagles med for å ta et anna eksempel.

Fra "Time Well Wasted" har jeg henta superhiten "Alcohol"


Fra "This Is Country Music", "Camouflage" som viser noe av virtuositeten i Brad Paisleys gitarspill:


Jeg tar også med "Old Alabama" og sjølsagt gjør han den sammen med, ja nettopp, Alabama:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar