søndag 14. oktober 2012

Carrie Rodriguez

Bilde fra Wikipedia
 
Jeg oppdaga Carrie Rodriguez på "Country Jukeboks" på NRK1der hun sammen med Chip Taylor framførte den morsomme "Keep Your Hat On Jenny". Om ikke lenge kommer jeg tilbake til hennes samarbeid med Chip Taylor, da jeg har to album av de.

Carrie Rodriguez er barnebarn av forfatteren Frances Nail og er datter av  singer/songwriterparet Katy Nail og David Rodriguez. Hun begynte å spille med Chip Taylor i 2001 og etter fire album sammen med han gikk hun solo og ga ut "Seven Angels On A Bicycle" i 2006. Et noe innadvendt album, med mange rolige, til tider for rolige sanger etter min smak. Men tittelsporet liker jeg:


Oppfølgeren "She Ain't Me" kom i 2008 og den falt mer i smak hos meg, mer livlige sanger og et album som jeg virkelig liker. Tittellåta:


Dessuten gir jeg dere "El Salvador":


Carrie Rodriguez er en spennende artist som jeg trygt kan anbefale. Hun har også gitt ut "Carrie Rodriguez Live in Louisville" i 2009 og "Love and Circumstance" i 2010.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar