lørdag 6. oktober 2012

Brooks & Dunn





Bildet er fra hit-country-music-lyrics.com. Ronie Dunn til venstre, Kix Brooks til høyre.


Gjennom 20 år og ti album var Brooks & Dunn den mest fremtredende countryduoen i USA. Kix Brooks og Ronnie Dunn kom sammen i 1990 og danna et meget suksessrikt singer/songwriterpar som trylla fram hit etter hit. Jeg fikk sjøl oppleve de da jeg var over for å se mine idoler Sugarland i Atlanta i november-06. Først Jack Ingram og så Sugarland åpna for Brooks & Dunn den kvelden.

Jeg fikk rett nok med meg bare halve showet fordi jeg møtte Jennifer Nettles og Kristian Bush i Sugarland backstage. Men det jeg fikk med meg var et knallshow og jeg skjønte fort hvorfor Brooks & Dunn var megapopulære. Inntil Sugarland for alvor gjorde seg gjeldende hadde de monopol på "Vocal Duo of the Year" på hver eneste Country Music Awards.

Duoen gikk hver til sitt i 2010, som sagt etter 10 album. Jeg har en "Greatest Hits Collection" fra 1997 samt deres nestsiste studioalbum "Hillbilly Deluxe" fra 2005.

Fra "The Greatest Hits Collection" har jeg henta "Little Miss Honky Tonk":


.....og "You're Gonna Miss Me When I'm Gone":


Fra "Hillbilly Deluxe", "Play Something Country":



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar