torsdag 11. oktober 2012

Carola





Foto: SCANPIX


En kan si hva man vil om Carola, og hennes religiøse standpunkter har jeg aldeles ikke sansen for. Men jeg mener sjøl jeg er flink til å skille slikt fra musikken artister leverer. Og der er Carola en ener. Hun er en artist par excellence med en rå stemme. Har opplevd henne live i Førde en sommer for noen år siden, og det var en stor opplevelse.

Jeg har et samlealbum fra 2003, "Guld, Platina og Passion". Dessverre er noen av mine største favoritter med Carola ikke med der, da de ikke var utgitt ennå. Som Eurovisionlåta "Invincible" fra 2006. Jeg gir blaffen og serverer den, dette er Carola på sitt beste, gåsehud! Jostein Pedersen framstod som en gretten gammel gubbe da han som NRK-kommentator rakka ned på Carola den gangen!


Jeg bare må ha med hennes råe tolkning av U2's "Pride, In The Name Of Love" med et gigantisk kor i Globen, mektig er bare fornavnet:


Så, fra samle-CD-en jeg har, "Ännu En Dag":


Har også jule-CD-en "Jul I Betlehem". Ikke musikk jeg hører særlig på siden jeg er ateist, men Carolas versjon av "Little Drummer Boy" må uansett med:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar