onsdag 14. november 2012

Doves


I 2002 leste jeg en meget god anmeldelse av albumet "The Last Broadcast" med det engelske bandet Doves, som består av brødrene Andy og Jez Williams samt Jim Goodwin. Martin Rabelski er på keyboard Doves' 4. og uoffisielle medlem.

Hvorsom er så føltes første lytt som at jeg hadde kjøpt katta i sekken og CD-en ble bare samlende støv i mange år. Så da jeg kjøpte meg iPod sommeren 2010 ga jeg albumet en ny lytt og jeg ble forbløffa. For plutselig hørte jeg musikk jeg likte veldig godt! Ikke fatter jeg hvilke ører jeg hørte med 8 år før, for her var det plutselig flere perler.

"The Last Broadcast" var Doves 2. album og de toppa albumlistene i Storbritannia med den. De fikk også sin største hit til nå med "There Goes The Fear" som til tross for at den var i salg i bare én dag kom på 3. plass på den engelske singellista!


En annen perle er "Words":


Jeg har ikke de tre andre albumene Doves har utgitt, "Lost Souls" (2000), "Some Cities" (2005) og "Kingdom of Rust" (2009), men det er album jeg absolutt bør sjekke ut!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar