tirsdag 27. november 2012

Electric Light Orchestra


Bilde fra progarchives.com

Mitt 100. innlegg i denne musikkbloggen handler altså om legendariske Electric Light Orchestra!

Jeg har kun en "Greatest Hits"-samling med Jeff Lynne og gutta hans i ELO, "Collection" fra 2009. ELO var et band jeg hørte mye på på 80-tallet og jeg hadde en del kassetter med de. Men altså bare denne samlinga på 11 sanger i CD-hylla.

Personlig liker jeg ELO best når de får opp tempoet på musikken, som i "Sweet Talkin' Woman":


"Rockaria":


Og "Turn To Stone":


Jeg savner min personlige ELO-favoritt "Confusion" på denne samlinga, og tillater meg derfor å ta den med:


Jeff Lynne er en prima låtskriver og i ELO klarte han og bandet og mikse god og lyttverdig pop med musikkformer vi ellers ikke forbinder så mye med populærmusikk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar