torsdag 29. november 2012

Elisabeth Andreassen

 
Bildet er henta fra Wikipedia Commons

Vi må dele Bettan med Sverige, men at hun siden midten av 80-tallet har vært en av våre mest folkekjære sangfugler er det ingen tvil om. Helt fra hun sammen med Hanne Krogh satte landet på hodet med sin Grand Prixseier med "La Det Swinge" i 1985 og fram til i dag har hun gledet mange med sin vakre og klokkeklare stemme.

Jeg har bare en CD med Bettan, samlealbumet "Bettans Beste" fra 1995, altså 17 år gammelt. Hun har gitt ut mye musikk siden da, men det har jeg ikke. Dvs. jeg har utgivelsen "Spellemann" på iPoden, men den CD-en er fruen sin og altså ikke i min hylle.......

Fra "Bettans Beste" er ikke alle jeg kunne ønsket meg å spille her på YouTube dessverre, men "Danse Mot Vår" får dere, en vakker sang:


"I Evighet" som hun ble nr. 2 med i MGP på hjemmebane i 1996, en sang som kom med som tillegg på "Bettans Beste" det året:


Til slutt, Bettans svenske versjon av Jennifer Rushs superhit "power of Love", "Ängel i Natt". En sang der Bettan virkelig får fram hvilken kraft og renhet hun har i stemmen sin.


Etter innspill fra en leser på Facebook tar jeg også med "Duett", Grand Prixlåta Bettan hadde i 1994 sammen med Jan Werner Danielsen:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar