søndag 16. september 2012

Bjørn Eidsvåg



Jada, jeg har da noe av Norges rikssjelesørger. 6 album faktisk og jeg er glad "Passe Gal" fra 1983 er et av dem. For der var Eidsvåg en rocker,og jeg fikk mange  gode opplevelser da jeg i går hadde et gjenlytt av den. Vanskelig å velge noen herfra fordi det er så mange gode, men jeg lander på "Du Og Eg"


Har vært på mange konserter med Bjørn Eidsvåg, og han er en flott artist. Mange gode, innsiktsfulle sanger. Jeg deler ikke troa hans, men så har da ikke Eidsvåg vært noen A4-kristen heller da. Han har smakt på livets goder kan man si og har også utlevert seg sjøl i sangene sine.

Fra "Til Alle Tider" (1992) blir det ingen sang. Jeg har ikke vært kar om å finne en eneste av sangene fra det albumet på YouTube, og så gammeldags som jeg er så er det YouTube som er kilden min.

Fra samlealbumet "Hittil Og Littil" som kom i 2000 en klassiker, "Skyfri Himmel":


Fra "Tålt" (2002) er jo "Mysteriet Deg", duetten med Lisa Nilsson den store hiten. Jeg skulle gjerne hatt med åpningssporet "Ordet Fanger", men jeg må ty til hiten:


Så til "En Vakker Dag" (2004), "Bare Ein Mann", ikke det beste opptaket.


Det siste Eidsvågalbumet jeg har er "Nåde" fra 2006, og "Floden" var jo hiten fra den, med Elvira Nikolaisen.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar