lørdag 8. september 2012

Anne Nørdsti


Danseband sier du og rynker på nesa? Javel, men det er kvalitetsforskjeller der også. En del av det er pyton å høre på med vokalister som ikke kan synge i det hele tatt. Men så har vi på den annen side artister som hever sjangeren og som bringer ny vitalitet og nytt liv inn i den.

Anne Nørdsti er en slik artist. Hun er ung, hun har sjarm, hun har god stemme og hun har bragt ny vitalitet inn i dansebandsjangeren. En artist som trengtest som motvekt mot de mange kjedelige gubbebandene. Jeg har sjøl vært på to konserter med Anne og det har vært skikkelig fine opplevelser!

Og ja, jeg har alle sju albumene Anne Nørdsti har gitt ut, derfor blir det sju videoer å presentere i tillegg til en jeg har laga sjøl:)

Fra debutalbumet "Bugdeliv" (2004), tittelsporet:


 Fra "Bonderomantikk" (2005), også tittelsporet:


 "Her vil jeg bo" kom i 2006 og fra den et lite spark til Sponheim og andre finfolk:


I 2007 kom livealbumet "Låve Story" som Anne fikk en velfortjent Spelemann for, "Skyld Ikke På Meg":


"Livet er nå" kom i 2009, "Jeg Kan Vente"


Tidlig i 2011 kom "Så Gøtt", der har jeg henta "168 Lange Timer"


I romjula ifjor kom så "på Kryss Og Tvers" og der har jeg valgt en sjelden sang på engelsk, "Gas Station Flowers", en skikkelig fengende og flott sang:

Til slutt, en video jeg sjøl tok opp fra da Anne Nørdsti spilte i Førde palmelørdag 2008:)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar