lørdag 9. august 2014

First Aid Kit - Stay Gold


Søstrene Klara og Johanna Söderberg tok verden med storm i 2012 med albumet "The Lion's Roar". Jeg skrev da at jeg gleda meg vilt til fortsettelsen, og oppfølgeren "Stay Gold" skuffer ikke. Igjen leverer Klara og Johanna et album der jeg liker absolutt alle sangene, og det er ikke ofte det skjer.

Men igjen, dette er så gjennomført vakkert at det gir gåsehudfaktor hele veien. De har fremdeles en nydelig mystikk i musikken sin, assosiasjonen til Emmylou Harris er også der, som ved forrige album. Det er så vakre harmonier, og det er så fengende at jeg blir sugd inn i musikken.

Igjen veldig vanskelig å skulle velge sanger fra et album som jeg glatt hadde gitt en 6-er hadde jeg trilla terning. Men jeg starter med åpningssporet "My Silver Lining":


Tittelsporet "Stay Gold":


"Master Pretender":


"Heaven Knows":


"Waitress Song":


Aldri mer har uttrykket "løp og kjøp!" passa bedre. Gjør det, for "Stay Gold" med First Aid Kit er et album alle som elsker ektefølt musikk med sjel bør ha i samlinga si!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar