søndag 29. september 2013

Grønneberg


Fredag fikk jeg i posten albumet "I Skyggen Av En Engel" med Magnus Grønneberg fra CC Cowboys og dattera Hanna-Marie. Og la det ikke være noen tvil: Dette er noe av det flotteste jeg har hørt på norsk på lenge, jeg har ikke blitt slått slik i bakken av et album siden Hjerterknekts "Lang Natts Ferd Mot Dag" for et par år siden. Dette er så gjennomført vakkert, det er ikke et dødpunkt på denne skiva, en klokkeklar sekser skulle jeg ha trilla terning.

Magnus Grønneberg har en stemme som er svevende og drømmende, han er rimelig unik sånn sett blant norske artister. Og det er en sangstil som jeg liker. Når vi også får dattera Hamma-Marie med en så utsøkt vakker sangstemme iblanda med musikk som virkelig går til hjertet på meg, da blir det en musikalsk reise jeg aldri kommer til å bli lei av.

Dessverre er ikke sangen som jeg har forelska meg mest i, "Inn Som En Vind" å finne på YouTube. Den treffer meg tekstmessig så rett i hjertet av helt private årsaker, men musikken er i tillegg så betagende at jeg blir helt satt ut. Kan ikke beskrives.

Har funnet fem andre sanger fra skiva på YouTube og tar de likegodt med alle ihop.

Singelen "Himmelseng" går nå på radio:


"Holder Du Ut Med Meg":


"Ingenmannsland":


"Spurv På En Snor", Leonard Cohens "Bird On A Wire", en av to coverlåter:


"Natt & Lyse Dag":


LØP OG KJØP!!!!!!

Anmeldelse fra Dagbladet

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar