lørdag 21. september 2013

Emmelie de Forest


Bilde fra universalmusic.no

Da frelsessoldatene fra Sveits ble slått ut i semiefinalen ble Danmark og "Only Teardrops" med Emmelie de Forest min store favoritt til å vinne Eurovision i år. Og for en gangs skyld vant favoritten min, det er ikke alltid det skjer for å si det sånn...... En fin og nynnbar sang som jeg likte rent umiddelbart. Dessuten har Emmelie ei særegen og bra stemme.

Men det skal sies at når rulleteksten går så er jeg ferdig med Eurovision til det starter opp igjen her til lands på nyåret. Så "Only Teardrops" hørte jeg ikke igjen før jeg fant Emmelies debut-CD med samme tittel på Coop Xtra i Førde nå i august. Og av de 12 låtene er "Only Teardrops" tre av de, en overture, den ordinære versjonen og en symfonisk versjon som avslutning.

Heldigvis så er det mye bra også i de andre sangene. Jeg likte den faktisk bedre ved andre lytt enn første gang og kan nå si at dette er et album jeg liker meget godt. Mye pga. at Emmelie har ei meget god stemme, samt at låtmaterialet er bra.

Her er noen smakebiter og jeg begynner med "Hunter & Prey":


"Change":


"Running In My Sleep":


Til slutt må sjølsagt "Only Teardrops" med, her den offisielle videoen:





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar