onsdag 4. september 2013

Bjørn Jens



Coverbilde fra "Lag Whisky Om Til Vann".


Helgelendingen Bjørn Jens Kristiansen, med artistnavnet Bjørn Jens er for meg mest kjent for sangen "Lage Whisky Om Til Vann". En meget sterk sang om et barns opplevelse av foreldrenes og spesielt farens alkoholrus. En veldig sterk sang og da jeg fant den på kaffeen/kiosken nattbussen fra Trondheim til Førde har sin pause da jeg var på vei hjem fra besøk hos kjæresten min natt til sist mandag så måtte jeg kjøpe den CD-en. Plata heter da også "Lag Whisky Om Til Vann" og her er den:


Dessverre er ikke dette videoen jeg har sett på "Norsk på norsk"-jukeboksen på NRK, men det får så være. Som sagt en meget sterk sang om en viktig sak. Men sjølsagt er det noen mørkemannkristne som har reist bust og kalt den blasfemisk. Jeg blir kvalm!!!!!

Resten av plata er helt grei, musikken er litt skramlete og kanskje litt hjemmesnekra, men med enkelte fengende og gode sanger. Finner ikke flere sanger fra den på YouTube så jeg serverer derfor sangen Bjørn Jens kanskje er mest kjent for: "Heim Te Helgeland":



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar