onsdag 2. oktober 2013

Helene Bøksle

 
Helene Bøksle er en av mine favoritter i årets sesong av "Stjernekamp", sammen med Silya Nymoen iog operasangeren Eli Kristine. Grunnen til det er hennes klokkeklare, rene og vakre stemme samt personligheta hennes. Hun er så sprudlende og gir av seg sjøl på en veldig god måte.

Folkemusikk er jo det jeg forbinder med henne, og det er mye av grunnen til at jeg ikke hadde noen plate med henne før jeg nå, inspirert av hennes prestasjoner i "Stjernekamp" kjøpte hennes nyeste album "Svalbard".

Og at stemmen hennes er vakker er det ingen tvil om, den bærer sangene. Likevel er jeg ikke helt fornøyd. Rett og slett fordi jeg synes mange av sangene er veldig like. Det går i samme takt hele tida får jeg følelsen av og da hjelper det ikke med ei stor stemme.

Unntak finnes, "Hildring" og "Hugtatt" har det lille ekstra i musikken som hever de over resten.

"Hugtatt":


"Hildring":


Tar også med "Mitt Land":


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar