torsdag 5. september 2013

Dwight Yoakam - De 5 første albumene




Coveret til "Hillbilly De Luxe"


Jeg har tidligere skrevet om Dwight Yoakam, en av mine absolutte favoritter innen countryen. En karakteristisk stemme, en countryens Chris Isaak.

I sommer var jeg så heldig å finne en boks med hans fem første album i en platebutikk i Kristiansund. Under jazzuka faktisk og det føltes litt rart å måtte reise til nabobyen i nord for å finne ei platesjappe.....

Nok om det, siden jeg har skrevet om Yoakam før går jeg rett på disse albumene og tar to sanger fra hver:

Debuten, "Guitars, Cadillac, Etc Etc" fra 1986:

"Guitars, Cadillacs":


"Heartaches By The Number":


Fra "Hillbilly De Luxe" (1987): "Little Ways":


"Little Sister":


Fra "Buenos Noches From A Lonely Room" (1988), tittelsporet:


"I Sang Dixie":


"There Was A Way" (1990), "Turn It On, Turn It Up, Turn It Loose":

:
"Dangerous Man":


Fra "This Time" (1993): "A Thousand Miles From Nowhere":


"Ain'ty That Lonely Yet":



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar