torsdag 12. september 2013

Hege Øversveen


Bilde fra hegeoversveen.com

Da Hege Øversveen tidligere i år ga ut sitt debutalbum "You Don't Know Me" skrev VG at hun var velkommen for de som synes Ida Jenshus er blitt for "kunstnerisk". Dette provoserte meg kraftig og VG er da også alene om dette synet. Ida vant sin 3. Spellemann av tre mulige for sitt siste album og NRK's musikkredaksjon utropte det til et av de ti viktigste norske plateutgivelsene ifjor. Som artist må hun få lov til å utvikle seg og besøke andre sjangre enn country. Det har ikke VG, men resten av musikk-Norge forstått.

Så over til Hege Øversveen for for meg er det ikke noe enten eller her. Jeg sier ja takk til både Hege og Ida. Øversveen har levert et meget fengende og flott album. Det begynner med et par rolige låter og avslutningssporet er også av den rolige sorten. Resten er fengende og sprudlende country, og det er ei plate jeg absolutt anbefaler!

3 sanger fra albumet er å finne på YouTube, først ut er "Where Did I Go Wrong?":


"Honey, I Can't Live A Lie":


Avslutningssporet "Rainy Days":


Jeg håper og tror at Hege Øversveen er en artist vi kommer til å høre mye fra i årene som kommer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar