onsdag 28. august 2013

Contrazt - "På Vår Måte"


Contrazt er et av Norges beste og mest proffe danseband. Jeg har opplevd de live både med tidligere vokalist Hanne Mette Gunnarsrud og den nåværende Gro Anita Johansen, hhv. i Førde og på Seljordfestivalen i år, hvor de leverte et sett med skikkelig trøkk.

Jeg har en del av utgivelsene deres de siste årene på iPoden, men den eneste som jeg har kjøpt sjøl er skiva de ga ut tidligere i år, "På Vår Måte". Hovedregelen for Contrazt er egne låter på platene, men på denne gir de sine versjoner av sanger fra andre artister som bandmedlemmene synes om. Originalene er bestandig best, men jeg synes likevel Contrazt kommer bra fra det her.

"Nere På Söder", opprinnelig Lasse Stefanz:


"Alltid På Väg" - Streaplers:


"Vit At Jeg Elsker Deg", kanskje den nydeligste sangen fra Tore Hansens hånd, en bra versjon dette:


"Raka Rör Och Ös I Fleng" - Thorleifs:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar