mandag 11. mars 2013

Lyal Strickland



Bildet er henta fra illinoistimes.com, fotograf ukjent.


Dette er en singer/songwriter fra Missouri som er ukjent for det store publikum. Jeg fikk han anbefalt av ei venninne fra Missouri, og da jeg ga uttrykk for at jeg likte musikken fikk jeg tilsendt to CD-er med han, livealbumet "Wellfed And Highstrung" fra 2007 og studioalbumet "So Many Incidents" (2009).

Jeg må innrømme at jeg foretrekker studioalbumet, der er det mange veldig gode sanger. Lyal Strickland har en karakteristisk, litt hes hes stemme som jeg liker.

Her er "What If We Could Save The World":


"Blue":


"Let Fires Die":


Sangene blir unektelig litt annerledes med Strickland alene på gitaren enn de er på studioalbumet, med studiomusikere og et anna lydbilde. Derfor tar jeg med en sang fra hans nyeste studioalbum "Balanced On Barbed Wire" som kom ut nå 9. mars, "O Arkansas":


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar