søndag 3. mars 2013

Little Big Town


Bildet er fra popentertainment.com, fotograf ukjent. Fra v: Kimberly Schlapman, Jimi Westbrook, Karen Fairchild og Philip Sweet.

Little Big Town er kanskje ikke så kjent over her, men det er etter min mening et meget bra band bestående av Kimberly Schlapman, ekteparet Karen Fairchild og Jimi Westbrook og Philip Sweet. Alle fire skifter på å synge og de synger også flerstemt, som på deres første hit "Boondocks". Westbrook og Sweet spiller dessuten gitar.

Jeg opplevde LBT på hovedscena under Country Music Festival i Nashville i juni 2008 og de var et positivt bekjentskap. Fine harmonier, gode melodier, musikalitet og spilleglede. I mine ører har de hatt en motsatt utvikling av Lady Antebellum, som jeg nylig omtalte her. Jeg synes LBT har utvikla seg positivt for hvert album. Jeg har tre av de fem de har gitt ut, har ikke den sjøltitulerte debuten fra 2002 og fjorårets "Tornado" der de vant en Grammy for Årets Video laga av et band eller et samarbeidsprosjekt for sangen "Pontoon". En kan derfor trygt si at de nå har fått sitt definitive gjennombrudd. Og "Tornado" er et album jeg bare må skaffe meg!

Jeg har da albumene "The Road To Here" (2005), "A Place To Land" (2007) og "The Reason Why" (2010) og jeg vil her presentere et utvalg fra disse albumene.

Fra "The Road To Here", "Boondocks":


 "Bring It On Home", deres første nr. 5-hit på Billboards countryliste:


 "Good As Gone"


Fra "A Place To Land", "Novocaine":


"Only What You Make Of It":


"Evangeline", en viktig sang om vold i nære relasjoner:


Fra "The Reason Why", tittellåta:


"Little White Church":


"Life Rolls On":


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar