onsdag 20. mars 2013

Kurt Nilsen - Inni En God Periode


Bildet er fra Kurt Nilsens engelske Wikipediaside, fotograf ukjent.

Kurt Nilsen er den beste Idolkonseptet har gitt oss, og han er den eneste vinneren her til lands som er blitt stjerne. Men siden han vant i 2003 har jeg ikke anskaffet meg noe album med han før nå. Jeg har vært frista av countryskiva "Rise To The Occasion" som kom i 2008, men jeg har ikke fått ut fingeren. Men nå når han kom med sitt første norskspråklige album har jeg anskaffa meg det.

Jeg synes det begynner kjedelig med akustiske "Vinden", den griper meg ikke. Det gjør heller ikke hyllesten til nattarbeiderne "Nattens Helter". Men derfra og ut er dette et meget bra album i mine ører, med flere iørefallende sanger. Kurt viser at han har klart overgangen fra å synge på engelsk til morsmålet meget bra.

Tittellåta "Inni En God Periode", en fengende gladlåt:


"Du Sa":


"Svaret Er det Samme":


Håper Kurt holder fram med å synge på norsk!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar