lørdag 23. februar 2013

KT Tunstall


Bildet er fra topnews.in, fotograf ukjent

KT (Katie) Tunstall ble jeg oppmerksom på da hun var med på Nobelkonserten i 2007. Jeg syntes hun var bra der og da jeg kom over albumet "Eye to the telescope" ifjor kjøpte jeg det. Dette er den skotske sangerens debutalbum fra 2004 og hun har utgitt tre album etter det, det seneste i 2010.

"Eye of the telescope" nådde 3. plass på de britiske albumlistene og KT fikk også et navn i USA da en Idoldeltaker der (Katherine McPhee) brukte "Black Horse and the Cherry Tree" fra dette albumet.

KT Tunstall varierer mellom folk, pop og blues og musikken på dette albumet er litt vanskelig å få tak i for meg. En del av sangene fenger meg ikke. Men det er tre sanger her som jeg liker meget godt og de poster jeg her:

Først: "Other Side of the World":


"False Alarm":


Til slutt "Suddenly I See", fra Nobelkonserten 2007:



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar