torsdag 14. februar 2013

Keith Urban



Bildet fant jeg på  merriweatherpostpavilion.net, fotograf ukjent.


Australieren Keith Urban (født i New Zealand) har oppnådd stor suksess i USA som en av de fremste og mest populære countryartistene de siste 12 årene. Han har hatt 14 nr. 1-hiter på Billboards countrysingelliste og har vunnet flere priser på Country Music Awards, som "Male artist of the year" "Entertainer of the year" osv.

Det som jeg liker spesielt ved Urban er hans gitarspill. Rett og slett strålende, og han og Brad Paisley er etter min mening countryens beste gitarister for tida. Jeg synes også han har en følsom og god sangstemme.

Urban har gitt ut 9 studioalbum, inkludert et album som ble utgitt i 1991, før han reiste fra Australia, og et album som kun er utgitt i UK. Jeg har et av de, "Love, Pain and the Whole Crazy Thing" fra 2006 samt et "Greatest Hits"-album fra 2007. I 2008 var jeg og fruen så heldige å oppleve Keith Urban live på Country Music Festival i Nashville da han en av kveldene var overraskelsesartisten, til stormende jubel på stadionet LP Field, hjemmebanen til Tennessee  Titans i amerikansk fotball. En uforglemmelig opplevelse!

Keith Urban er veldig stor i USA og det var nok mange kvinnehjerter som brast da han gifta seg med skuespiller Nicole Kidman i 2006......

Så over til musikken, og først fra "Love, Pain and the whole Crazy Thing", "Stupid Boy", der Urban viser fram sitt eminente gitarspill, en sang han vant en av sine fire Grammypriser for:


"Shine":


"I Told You So":


Fra "Greatest Hits - 18 Kids", "Better Life":


"Who Wouldn't Wanna Be Me":


"Days Go By":


Til slutt, "Once in a Lifetime":


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar