søndag 17. februar 2013

Kikki, Bettan & Lotta


Bildet er fra nrk.no, fotograf ukjent.

Jeg har en CD ved navn "Vem e de du vil ha" med Kikki Danielsson, Eliasbeth Andreassen og Lotta Engberg, gitt ut i 2002, etter at trioen deltok i den svenske MGP-finalen med en sang med akkurat den tittelen. Utover det er det en CD med noenlunde jevn fordeling av sanger fra karrierene til disse tre damene.

Jeg åpner med tittellåta fra Melodifestivalen i 2002, der de fikk en 3. plass;


"Having A Party" fra da Kikki og Bettan var en duo ved navn Chips:


"Fyra Bugg Och En Coca-Cola", Grand Prixsangen Lotta Engberg måtte framføre i den internasjonale finalen med omskrevet tekst fordi Coca-Cola i tittel og tekst ikke ble godtatt:


Til slutt en sang som ikke er med på denne CD-en, jeg gjør altså et lite unntak her. "Din Hånd I Min Hånd" var Kikki, Bettan og Lottas bidrag i den norske MGP-finalen i 2003. Hvilken plass de kom på husker jeg ikke.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar