onsdag 29. august 2012

Anita Skorgan




Bildet er henta fra kvasir.no

Jeg husker faktisk fra da Anita Skorgan som pianospillende ungjente i "Hylands Hörna", en svensk/norsk underholdningsserie på TV på begynnelsen av 70-tallet. Siden ble hun forbundet med Melodi Grand Prix og for sitt forhold til og eksteskap med Jahn Teigen. De var 80-tallets glamourpar i Norge og jeg husker jeg ble skikkelig starstruck en lørdag formiddag jeg gikk meg på de i Storgata i Molde......

Jeg har Anita Skorgans samlealbum, "Veien - 47 utvalgte sanger".

Fra den velger jeg "Karma". Kanskje den beste Grand Prixsangen Anita hadde, men det året konkurrerte hun mot Bobbysocks i den norske finalen, og vi vet jo hvordan det endte, med norsk seier i Göteborg og gode greier. Men "Karma" er en tvers igjennom nydelig sang som viser Anita Skorgans talent som artist og låtskriver (sammen med Jahn Teigen og Lars Kilevold).


Som sang nr. 2 faller valget på "Is It True":



Nå blir det pause til helga. Jeg skal nemlig til Nederland og se Heerenveen - Molde:)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar